Programy lojalnościowe to długofalowe narzędzia wsparcia sprzedaży, które pozwalają podnieść wartość sprzedaży produktów czy usług.
Program lojalnościowy jest skomplikowaną formą promocji i jego dobre przygotowanie zajmuje trochę czasu. Warto pamiętać, że przy wprowadzeniu programu udział wezmą osoby z różnych działów, stąd przygotowanie będzie wymagało skoordynowania prac różnych zespołów.
Przygotowanie programu można podzielić na trzy podstawowe etapy:
Program lojalnościowy będzie skuteczny pod warunkiem, że przygotowany będzie w przemyślany sposób i oparty o doświadczenie agencji oraz dane Klienta. Uwzględnienie specyfiki produktu (usługi) oraz sposób w jaki funkcjonują kanały dystrybucji będzie mieć kluczowe znaczenie jeśli projektujemy program lojalnościowy B2B (określa się go także jako program lojalnościowy dla kanału dystrybucji).
Na przygotowanie koncepcji programu składa się:
Regulamin jest niezbędnym elementem, którego wagi nie da się przecenić. Dobry regulamin programu lojalnościowego jasno i dokładnie precyzuje prawa i obowiązki stron, zasady prowadzenia programu oraz nagradzania za jego udział, czas trwania i istotne terminy. Regulamin programu lojalnościowego nie może zawierać klauzul niedozwolonych i musi być oparty o przepisy polskiego prawa, stąd niezbędne jest aby agencja która go przygotowuje miała w tym zakresie odpowiednie doświadczenie a także współpracowała z kancelarią prawną, która tworzyła już podobne dokumenty.
Regulamin jest niezbędny bez względu na to czy przygotowujemy program lojalnościowy dla klientów czy program lojalnościowy dla firm.
Program lojalnościowy działa prawidłowo pod warunkiem, że jego uczestnicy są zaangażowani, znają zasady i są zmotywowani do aktywności przewidzianych w mechanice programu.
W związku z powyższym, istotnym elementem wdrożenia jest pozyskanie uczestników programu lojalnościowego a następnie mobilizowanie ich w trakcie jego trwania.
Pozyskiwanie uczestników programu lojalnościowego polega na budowie bazy danych zgodnych z wytycznymi RODO oraz pozyskiwanie zgód na udział w programie lojalnościowym.
Motywowanie uczestników programu realizujemy poprzez akcje telemarketingowe, w trakcie których zachęcamy uczestników do aktywności oraz przedstawiamy płynące z tego korzyści. Do tego celu wykorzystujemy nasze studio CATI, które umożliwia profesjonalną realizację działań oraz daję możliwość nagrywania prowadzonych rozmów.