Obsługa programu lojalnościowego, to nic innego jak szereg aktywności, których celem jest sprawne prowadzenie programu, w tym:
Program lojalnościowy wymaga systematycznej komunikacji z uczestnikami przy użyciu zróżnicowanych i dopasowanych do grupy docelowej narzędzi. Narzędzia powinny być dopasowane do charakterystyki grupy docelowej – inne gdy prowadzimy program lojalnościowy B2B, a inne gdy jest to program lojalnościowy B2C.
Ma najczęściej charakter infolinii przychodzącej i służy do rozwiązywania bieżących problemów uczestników programu lojalnościowego oraz do udzielania niezbędnych wyjaśnień
SMS / MMS służy do informowania uczestnika o aktywności w programie – na przykład o naliczeniu punktów, wysłaniu nagrody, osiągnięciu celu zakupowego (program lojalnościowy B2B). Narzędzie to odgrywa istotną rolę w przypadku programu B2B, gdzie uczestnicy nie zawsze mają możliwość użytkowania komputera w godzinach pracy – najczęściej z racji charakteru ich zawodu.
Jedno z podstawowych narzędzi komunikacji, pozwalające na regularne informowanie uczestnika o postępach, wynikach, zmianach i zasadach programu lojalnościowego. Charakter tego narzędzia pozwala na wykorzystywanie atrakcyjnej formy graficznej
Jedno z podstawowych narzędzi komunikacji, pozwalające na regularne informowanie uczestnika o postępach, wynikach, zmianach i zasadach programu lojalnościowego. W odróżnieniu od e-mailingu – z założenia ma charakter cykliczny i regularny.
Bezpośrednia wysyłka, która ma charakter fizyczny. Z reguły program lojalnościowy zakłada wykorzystanie direct mailingu przy inicjacji programu, w celu przekazania uczestnikowi niezbędnych informacji o programie oraz fizycznych elementów programu (np. karta prepaid)
Forma promocji, wykorzystywana w celu uatrakcyjnienia programu lojalnościowego. Mechanizm programu zostaje uzupełniony o elementy konkursowe, w ten sposób wpływając na aktywność uczestników i motywując ich do określonych działań – często o dodatkowym charakterze.